lördag 17 maj 2008

Hårror [eller tips när håret känns tråkigt]



Hårror ;)


Jag tycker lite då och då att håret känns otroligt tråkigt. Nästan varje vecka då jag börjar kl 7 infinner sig denna känsla. Men jag orkar inte gör så mycket med håret kl 5 på morgonen. Fast ändå så önskar jag att jag gjorde något åt håret så här tänkte jag rada upp några idéer på hur man kan piffa till håret så får vi hoppas att ajg följer mina egna tips ;)

♣ Det självklara är ju en bra klippning, fast jag blir ofta missnöjd så jag ska inte klippa mig på läääääääänge.


♣ Att ha håraccessoarer som känns fina gör att man kan piffa till en trist frilla lätt. Jag har köpt massor av fina, tex hårnålar med gula tygblommor. Sivletto.com har jättefina, måste åka till deras butik och köpa lite nya hårblommor!


Partyfin med blomma i håret

♣ Något annat som gör att håret känns fint är att tex sätta upp främre delen av håret i en lite mer uppsatt frilla . Lite 40-tals aktigt och superlätt bara man kommer på hur man ska göra :D


♣ Fick för mig att jag har för mörkt hår så ska lägga i några slingor som ljusar upp det hela. Tycker att färga/tona håret när det känns trist brukar alltid kännas bra. Men ett varingens finger bör höjas, färga hemma är kul men kan gå helt fel så var lite försiktigt. ;)


Den ulitmata hårfärgen

♣ Känner man att nää jag orkar inte med några stora projekt så kanske det hjälper att bara dra benan på ett annat sätt eller böja ut/in topparna på håret. Min favorit är att locka håret lite slarvigt, är gjort på ca 10 min.



♣ För egen del har jag märkt att är jag nöjd med mig själv eller tex ansträngt mig med kläder och smink så känns håret väldigt okej även om det inte är perfekt. Håller på att spara ut mitt hår och egentligen är det väldigt ojämt och borde nog klippas men nej nej nej, jag ska låta solen bleka det lite samt hjälpa det lite på traven. I höst kanske håret behöver en omgång med saxen men den dagen den sorgen ;)



5 i topp för en lyckad hårdag

♥tid att locka eller sätta upp håret
♥ solsken så håret glänser
♥ phc-serien från åhlens
♥ fina håraccessoarer
♥ söta ord från hjärtevän

Inga kommentarer: