lördag 17 maj 2008

Historienörd

Jag är en historienörd, kanske inte så många som vet det men jag har ju läst historia och relgionshistoria på Uppsala Universitet. Har faktiskt en akademisk examen på massor av poäng oxå.. men men iaf så älskar jag att läsa om människors liv, tankar osv. Det är speciellt intressant om man redan tror sig veta lite om objektet. Tycker att ofta så får "kändisar" någon sorts gloria, de är inte som vi andra men självfallet är de som alla andra. När jag läser sånt här som i artikeln från aftonbladet. se så får jag sånt sug efter att leta material och skriva uppsats. Jag som egentligen är så glad över att jag inte pluggar längre, har flera vänner som pluggar och på så sätt hör man ju om pluggångest osv. Skönt att slippa det iaf. Blir även sugen på att läsa vanlig skönlitteratur, det är bra för finns knappt något som är så avkopplande som att läsa.

Just nu läser jag böcker av Anna Jansson, tycker hon skriver på ett tilltalande sätt. Kul att det finns många böcker att läsa och att de hänger ihop lite. Ska ta och mysa med en bok snart, har bokat tvättstuga lite senare så jag vill passa på att mysa i sängen lite innan dess. :)

Inga kommentarer: