söndag 6 januari 2008

Tjockfias nyårslöfte

image191
mina mått.

Eftersom det är nytt år och nya tag så ska jag försöka att minska mina mått lite. Jag har gått upp från att ha storlek 38 men mest 40 till 44. Det är en viktökning på (som mest) 21 kg. Nu väger jag 75 kg och vill iaf gå net till 70 kg för då bör min mått vara så jag kan ha storlek 42 och så får jag kämpa lite till för att nå målet att kunna ha storlek 40.
Då bör jag ha dessa mått:
- byst 92 cm
- midja 76 cm
- höft/mage 100 cm

Bysten bli svår för den är alltid större men de andra måtten kan jag kämpa med :)
Frågan är bara vilken taktik jag ska ha. GI, VV eller något annat. Det lurtar åt att röra mig mer och äta mer balanserat. Tror faktiskt att jag äter för dåligt. Visst jag äter rätt mkt men av fel saker så kroppen mår dåligt och tror att den svälter. Det är bra att jag fått masssor av kokböcker av älsklingen så jag har lite inspiration.

På tal om älsklingen så blev jag lite paff i fredags när en sjukskriven arbetskamrat kom fram till mig på jobbet och sa: - Jag måste bara fråga är ni förlovade än?
Ehhh? Varför skulle vi vara det? Kändes som när arbetskamraten sa så, att hon hört det.. lr jag vet inte.. Bara för att det varit nyår så betyder ju inte det att alla par som inte är förlovade går o förlovar sig. Sen sa hon men ni bor väl ihop? Då fick jag ju svara nej igen och då säger hon något om att jo visst det går väl att bo isär oxå.. Va??? Jo det går jättebra att bo på varsitt håll, jätteskönt att kunna vara själv ibland. Jag har ju bott sambo förut och det var inte en upplevelse som gett mig mersmak ;) Iofs ska man ju inte dra alla över en kam men iaf. Tror att Niklas oxå uppskattar att bo själv. Så jag har inte bråttom!

Han var ju på Rocket Room igår och skickade lite mms och sa att det var jättekul :/ Synd att jag missade det då.

Idag blir det att ta hand om den rena tvätten, städa garderoben så allt får plats och även städa lägenheten. Tänkte ta en grovrengöring av badrummet.

Men först en ordentlig frukost!


Inga kommentarer: