onsdag 9 januari 2008

Byta bostad?

image192


Idag har jag haft en riktig mysdag :)
Fick sova ut och hade en rätt mysig morgon.
Hemma hos mig lite senare på dagen så började jag fixa lite och försökte städa lite men så kom jag på att jag måste sätta ut en annons på björnsbytare.se Vill ju så gärna flytta närmare jobbet och bo söder om söder. Får väl se om det är någon som kommer nappa på annonsen.

Jag stå ju även i bostadskö men verkar svårt att få bostad på det sättet. Nångång lär jag väl få tag på en lägenhet eller så får jag köpa mig en bara jag har fast jobb. SKA ha en fast tjänst i år, det är ett av mina mål för året.

Nu på kvällskvisten var jag och träffade Emmy i city, hon ber'ättade om sitt nya jobb, verkar krävande men även utveckanlande så jag tror hon kommer gilla det :). Först så gick vi runt o kollade smink på Åhlens city sen drog vi till ett sushi-ställe och mumsade sushi. Det var gottis! Efter det fikade vi, det var kanske lite väl men gott var det iaf ;) Köpte hem frukt men är så mätt att det får nog bli mellanmål på jobbet imorgon istället.

image193

Tog lite bilder på mitt hem som jag la upp i annonsen, såhär städat är det inte speciellt ofta ;) Därför har jag planerat att köpa en hylla så jag får lite mer förvaring här hemma. Mkt dåligt med sånt här. Ska även leta hallmöbler är det tänkt och ett fint bord till soffan. Har sett ett som kostade ca 1000 kr, ett 50-tals bord. supernajs är det. Ja finns mycket jag skulle vilja ha till lägenheten, blir till att spara nu då!

Nu är det dax att koppla av lite sen sova! Jobbdag imorgon. Jobbar 3 dagar nu sen är jag ledig en och jobbar fem och ledig två och så rullar det på som vanligt.
Nattis.

Inga kommentarer: