lördag 10 november 2007

BMI

Äntligen helg! Fast jag är bara ledig idag, ska jobba imorgon :/ Känner verkligen inte för att jobba men det är iaf bra med OB på en söndag. Så blir jag ledig på tisdag och jobbar bara 4 timmar på onsdag, så det passar ju rätt bra ändå. Har en korsett att sy nu som en tjej beställt, så det är bara bra med ledig tid :)

Idag ska jag städa här hemma och kanske beställa lite tyg från Stoff och Stil. Vill sy nya gardiner så ska se om det finns ngt skoj tyg där. Sen ska ajg pyssla med alla de korsetter som ligger halvfärdiga här hemma. Högen minskar iaf.

Har sänkt mitt BMI till 29 nu, väldigt bra för då ligger jag under fetma-gränsen ;) Fick en släng av nåt som gjorde att jag ville spy i tisdags, så jag tappade aptiten oxå. Drack en massa nyponsoppa och åt äpplen. Så nu får jag se till att hålla kvar mig vid den här vikten eller egentligen försöka gå ner mer. Ska sälja lite kläder på tradera idag oxå, hittade ett par jeans som jag har två av, och det ena paret är i storlek 40 som jag inte kommer kunna ha på länge så de får åka iväg. :)

Hoppas jag får en kamera när jag fyller år, annars har vi rea på jobbet nu så jag får väl köpa mig en där då :D

Nä nu skriker magen efter frukost så det är väl dax att fixa något!

18:02

Sådär ja nu har jag städat och tvätta! Har även hunnit med att sitta framför datorn en hel del och baka en kladdkaka (ja det är ju lördag och lite gott få man unna sig) och ost- och skinkgifflar. Snart ska jag lägga mig i soffan och se på TV eller läsa lite i min nya Liza Marklund bok. Ska ta med kladdkakan till jobbet imorgon tror jag, man kan behöva lite gottis när man tvingas jobba en söndag ;)


Nu när jag jobbar heltid så längtar jag verkligen efter helgen och bara tanken på att kunna sova så länge jag vill och gå runt i min mysiga sovdress hela dan om jag vill. Tyvärr är sovdressen kidnappad just nu men har några i reserv ;)

Inga kommentarer: