lördag 20 oktober 2007

Vithårig som farmor?

image137
God morgon världen!

Det är lördag och klockan är bara 8:37 men jag känner mig utvilad (men ser nog inte så utbilad ut) , har jobbat tidigt hela veckan och gått upp kl 5 eller 6 varje dag.. förutom de dagar jag försov mig ;) Igår var den värsta dagen, fredag och det skulle komma 17 pall samt att vi som har hand om kampanj har jättemkt att göra. Vad händer jo jag glömmer att ställa mitt alarm på mobilen så jag sussar sött fram tills klockan 7:24 då herrn bredvid mig väckte mig med sitt ryggont. Han sov men jag märkte att han hade ont. Iaf så tittade jag mot fönstret och det var oroväckande ljust ute och sen tittade jag på klockan 7:24 ... TJUGOFYRA minuter över SJU!!!!! Då blev det far på mig och när klockan var 7:32 var jag påväg ut . ringde jobbet (som för övrigt verkade ha glömt bort mig eftersom de inte hört av sig) och sa att jag var på väg. Blev att hela dagen kändes stressad men det blev rätt mycket gjort :).


image138

Idag ska jag fixa klar några korsetter eftersom jag fått skenorna nu :) Är mest sugen på den röda med vita prickar, den blev så himla fin. Bara lönen trillar in ska jag beställa lite mer grejer från Vena Cava Design eller se om det finns billigare på eBay. Har ju ca 8 st korsetter jag håller på med och ska även sy en åt Malin. Har varit sjuk nu i veckan (är fortfarande sjuk iofs) så mina leta tygplaner har inte kunnat genomföras. Får väl göra det nästa helg eftersom jag jobbar sent nästa vecka.

Pratade med mamma igår och de har köpt en sommarstuga i norra Tansen :D så jäkla soft. Vet var jag kommer tillbringa min semester nu iaf :D Tyvärr så kommer det nog bestå i att vi alla i familjen får jobba på att rusta upp stugan. Gubben som bott där har tydligen inte varit så renlig av sig..

Fy tusan det ringer på min dörr nu och nån drar i dörren o ropar efter en Manne nån jäkla alkis :/ Mamma kom o rädda mig :( Jag vill så gärna flytta från det här stället och just nu känns det ju inte alls nå kul o bo här själv :/ Usch gick dit o sa att det bor ingen jävla Manne här.. Gubben som stod där var rätt full om jag säger så... men han var iaf inte aggressiv. *puh*

Ja tillbaka till sommarstugan :) Mamma har massor av planer för stället, det är en stor gård till huset så det ska fixas med den och själva huset ska troligen byggas om. vi är ju 7 personer i våran familj och huset har inga egentliga sovplatser så mamma o pappa ska se till att fixa några så det går att sova där sen. Gubben hade en enkelsäng där nu men det kommer man ju inte långt på. Ska bli skojs o se hur det ser ut sen :)


image142

Har budat in några mönster från 50-talet så jag ska sy lite kläder sen, dock är de inte ens öppnade så det bär mot lite att öppna dem. Har ett till på en jättefin klänning men hittade inte det när jag skulle fota.



image141

Ska även fixa en fotovägg i min hall och har budat in de här små ramarna, tyvärr gick glaset sönder på en av dem, men det går ju o köra utan glas oxå. Ska leta fram bilder jag har på datorn och se till o få dem framkallade, kan nog bli tufft :)

Något annat som är mindre tufft är att jag börjar få ganska mycket med vita hårstrån, så jag ska väl bli vithårig snart precis som farmor var, fast hon var över 80 år då ;) Köpte hårfärg igår och ska nog färga håret, har ändå tänkt göra det ett tag nu, får se om det blir av idag .

Ska ta och göra mig en mysig frukost och sitta i soffan och njuta ett tag nu.


image143
Tilde

Mina föräldrar har en ny hund, Tilde heter hon. Har bara träffat hunden en gång men då var det min kusin som hade hand om henne. Är tydligen väldigt snäll och lydig, deras förra hund var oxå väldigt snäll men inte speciellt lydig. Han gjorde som han ville för det mesta. Han var väl lite bortskämd gissar jag på ;) Ska väl ta och åka hem till Mockfjärd nångång i november tänkte jag. Ska se till att ha kommit en bit på vägen med Malins korsett då oxå. Beställde mer skenor från Vena Cava Design idag, hade missat att beställa lite smalare variant av stålskenor. Typiskt. ska nog göra klar min Sailor-korsett snart, måste bara få upp motivationen ;)





Inga kommentarer: