söndag 9 september 2007

Tjockismage!

Ja fy tusan alltså, har varit hemma hos min mormor och morfar idag för vi firade att min pappa fyllde 60 år idag och att morfar fyller 80 år imorgon. Det blev väldigt mycket att äta och man tjoppar ju i sig en hel del såklart. Tanken var väl att inte äta så mkt men kakorna var ju så goda. Åt iaf inte av gräddtårtan men det var ju mest för att jag inte gillar gräddtårta.

Det var kul att träffa kusiner jag inte sett på länge. Emma som är 23 ,tror jag, var jättefin. Hade en väldigt fin brun frisyr :) och så så himla vuxen ut. Sen var ju hennes bröder där oxå. En av dem, Martin, har blivit pappa för en månad sen. Tindra som tösen heter sov mest, var gullig med sitt morotsröda hår som stod rakt upp.

Mormor fällde den obligatoriska kommentaren "Nu är det din tur Maria"
JAAAA jag ska skaffa barn när det är läge för det. Just nu skulle det bli kaos i mitt liv om jag gjorde det, känns så iaf. De kanske trodde jag var gravid... :O
Är ju lite tjock över magen just nu.. men det ska nog gå att träna bort.. hoppas jag ;)

När vi skulle åka hem skulle mina morbröder ta kort på alla så vi fick ställa upp oss och posera.
Ska väl lägga upp kortet här sen om jag får ta på det :) Kan vara lite kul o se hur vi i släkten ser ut, de flesta suckade och ville inte vara med på kort ;)

Har pratat lite med min liebling oxå, men som vanligt har jag glömt min mobilladdare i Stockholm så det gick ju inte o snacka hur länge som helst. Måste ju börja fota och tvinga honom att vara med på kort.. han har ju massa kort på mig.. de flesta inte helt smickrande ;)

Jag ska åka hem till Stockholm imorgon bitti och just nu känns det lite segt.
Fast rätt skönt att inte behöva stressa iväg nu ikväll.

Tror jag ska ställa mig i duschen och tvätta håret sen blir det nog att parkera sig i tv-soffan :)

Inga kommentarer: