söndag 30 september 2007

Ljus i mörkret

image131
Det blev väldigt ljust i mitt tv-rum.

Idag vaknade jag hemma hos min älskling och det var rätt skönt att bara ligga där och tänka lite medan han stod i duschen, även fast han tycker jag är lite pucko som ligger sådär och stirrar o är helt tyst. Men va tusan alla kan ju inte vara lika :) Jag behöver de där stunderna när jag är tyst och tänker och reder ut tankarna. Det är en av de få saker jag verkligen känner att jag måste få göra lite då och då. lärde mig det då jag var sjukskriven en sommar för att jag hela tiden var uppe i varv och inte kunde koppla av vilket gjorde att en inte allt för härlig depression tog tag i mig. Skönt nog gjorde det att jag fick fundera lite kring mitt liv och nu när aga närmar mig 30 med stormsteg känns livet väldigt bra! Såklart har älsklingen stor del i det men även mitt jobb gör att livet känns jäkligt bra.

Jag fick dessutom lingonvecka nyss och det känns bra ! När jag började med minipiller försvann den helt och visst det är sjukt skönt att slippa men man undrar ju ibland om det står rätt till och jupps det verkar sannerligen göra det :D Slutade ju med minipiller för ca 1 månad sen eftersom jag gått upp så mkt i vikt. Ska se hur det blir nu utan dem, men känner ändå att jag vill ha ngt skydd snart igen. Är inte redo för några oplanerade barn ;) även om sköldpaddan verkar tro att jag vill ha det ;) Fast innan jag är 35 ska det bli barn av iaf.. om det går.

Iaf så var jag lite händig idag och satte upp två fönsterlampor jag köpt, blev väldigt ljust så jag måste nog köpa lite svagare glödlampor. Ska nog ta och lägga mig snart och läsa lite i någon av de fyra pocketböckerna jag köpte idag. Börjar jobba kl 7 imorgon så det är väl lika bra att lägga sig i tid. Usch vill verkligen bo nära jobbet, är ganska surt att behöva sitta på tåg i 40 minuter innan man når jobbet. Ska ta och kolla om det går att fixa ett byte men samtidigt är det ju jobbigt att flytta. Kan inte nån göra det åt mig? flytta alltså! ;)

Inga kommentarer: