lördag 1 september 2007

hösten är här!!

image113
Den dog för mig förra helgen :(

Helgen började bra med att jag fått lön och var iväg och handlade lite tyger men den lyckan höll inte i sig länge för det sa bara POFF! och så började det ryka ur maskinen så fick jag inse att den dött. Har garanti kvar så ska lämna in den på tisdag och hoppas att det går att fixa den snabbt. Behöver sy klart lite grejer jag tänkte sälja. Så sorry Malin din korsett får vänta lite :/ Men ska göra allt för att den ska bli fixad så fort det går :)

Är ju tänkt att ajg ska gå ner i storlekar men det går inte så bra, står dock stilla så det går iaf inte uppåt. slutade äta minipiller för ca 2 veckor sen mitt godissug försvann väldigt snabbt. Känns bra.  I skrivande stund sitte jag och gnager på godisar ;) *haha* Men det är ju lördag ;)

Jenny, jag jobbar i Farsta och jag antar att det är Jenny från gymnasietiden? :)

Har försökt att fixa en MySpace-sida MEN min dator fixade det inte, går inte att ladda upp bilder :( Måste köpa en ny dator nu, den här orkar ju inte med något alls. Ska se vad vi har på jobbet annars funderar jag på att köpa en begagnad från något företag.. finns ju endel som säljer sånt så man får lite garanti ändå :) Har ju inte direkt råd med att köpa på avbetalning heller fast det vore najs med en helt ny och superbra dator.. Får ta och tänka på det där..

Idag är jag ledig, känns väldigt skönt! Har ju fått ett 100% vik på jobbet och det gör ju att jag slipper jobba så mycket helg. Men har iaf en helg i månaden så i morgon ska jag jobba men det blir ju bara ca 5-6 timmar och så har man dubbel lön.. inte så illa ändå :) Känns bra att man vet att lönen blir helt ok varje månad dessutom :) Måste börja spara lite pengar tänkte jag så en heltidslön känns ju toppen :)

Beställde två jackor från ellos och de satt riktigt bra faktiskt så jag behåller båda två. En röd höstjacka och en rutigt vinterjacka, nästan så jag längtar efter hösten nu. Känns ju i luften att sommaren är försvunnen. Mysigt med färgsprakande löv sen :)

Nästa helg åker jag hem till Mockfjärd och hälsar på lite, min pappa fyller 60 år då :) Var ju ett tag sen jag var i mockis nu så det ska bli skönt att komma hem. De har gjort om där hemma dessutom så det ska bli kul att se hur det blev.

Ska ta och laga mat strax men blir nog bara varam mackor med svampstuvning, gott som bara den men kanske inte sådär jättenyttigt.

Nä tänk om sötaste Niklas var här idag, det vore något det men han leker flyttgubbe med sina vänner idag. Så det blir nog inget kramdes idag inte :/ Fast han jobbar oxå i morgon så jag ser ju honom då :)


image114
Satt och sydde på den här ub-korsetten när maskinen dog :/

image115
Har köpt en ny jacka som kan passa till vintern :)


image116
och en ny höstjacka


image117
sen blev jag tvungen att köpa en ny klocka, har ju en likadan fast min är repig på glaset och det stör mig.

image118
De här bilderna är precis 1 år mellan. Vilken förändring det blir fort :)


Inga kommentarer: