onsdag 22 augusti 2007

Aha så det var det här..

...som låg i byrån i hallen. Idag tog jag tag i en sak jag tänkt på länge, att städa ur bland mina tyger. Nu vet jag vad jag har hemma och det finns en hel del bra tycker att sy kläder av. Måste hitta några mönster nu sen ska det sys :D

Så här såg det ut efter att jag slängt bort sånt som inte gick att använda eller sånt som jag inte ville ha!

image107

Jag hittade en hel del band och spetsar oxå! Jättesnyggt blått band som jag vill kanta en blus med. måste bara sy blusen först ;)



Ska nog köpa några svarta lådor som finns på jobbet, är kampanj på dem just nu dessutom ;) Det kommer bli perfekt att ha tyger och band i dem. Finns vita lådor oxå men tror inte de kommer se så roliga ut sen.
image109

Idag är min första av fem lediga dagar, det känns jäkligt bra! Har varit lite trött och seg nu här på slutet och stackars söt har fått stå ut med det men det kan han ta. Han kan ju säga ifrån om han inte gillar ngt så jag tror att han skulle sagt åt mig om jag varit för dryg eller lam.

Förrsten hittade även en hel hög på påbörjade korsetter när jag städade så jag ska nog ta och fixa dem snart o försöka sälja dem :D

image110
ska göra om den här korsetten och dekorera dem med spets eller något annat skoj.


image111
Svart UB som ska sys ihop och få lite dekoration


image112
Prickiga korsetter som ska sys klart.

Hittade fyra andra på började korsetter men de är så fula att jag slänger dem *isch*

Trodde att jag skulle sy idag men änså länge har jag inte orkat börja, iofs är det tidigt än. Somnade kl 21 igår så jag vaknade kl 8 imorse. Ska nog ta och laga lunch strax, kan bli intressant o se om det går att fixa något av det som finns hemma. Tror det blir paj med skinka och ost, det är mumma det :D Jag vill ha lön, NU!

Förrsten så fick jag en väldigt bra nyhet på jobbet igår, det är lite hemligt än men kan ju avslöja att jag inte är orolig för min ekonomi framöver iaf :D

Nu ska jag laga lunch och se på TV! Fem dagar ledig och det ska slappas :D


Inga kommentarer: