torsdag 3 maj 2007

Fri från AMS

Idag så ringde jag till arbetsförmedlingen och sa hejdå! jag behöver inte er hjälp längre.
Tycker egentligen att det är sjukt att de ska veta varför. Om jag inte vill se mig som arbetssökande så ska de väl vara glada för det. Nej man måste redovisa varför man inte är det och massa annat tjafs. Blä. Jag har ju fått jobba mkt på Classes så jag hoppas det blir så i sommar oxå. Annars får man väl krypa till korset.. igen ;)

Fick en tavla av mamma när min katt dött. Den är mysig på något sätt.
image60

Och man kan se min fina fondvägg där bakom, nästan så jag är kär i den ;)
Skickade en katt-ram till mamma med ett gulligt foto på Poopi i. Hon skulle ha den på jobbet sa hon :)
Känns lite trist att inte kunna vara hemma hos mommi nu när hon är ledsen men samtidigt skönt att slippa.

I förrgår hämtade jag ut lite tyger jag skickat efter, ska bli några sommarkorsetter åt mig själv och kanske nån åt emmy om hon är snäll ;) Mycket prickigt blev det.

image61

Idag ska jag åka till Sundbyberg och titta efter tyg, har ju fortfarande några korsetter att sy innan jag är helt fri från beställningarna. Men känns väldigt bra att inte ta emot några fler nu =) Känns kul att få tid till annat och tid att sy något till mig själv om jag vill det. Ska fixa kuddar till soffan och gardiner var tanken samt ett draperi eller två. :)

På fredag, i morgon alltså ska jag till herr doktorn och kontrollera mitt blodtryck, hoppas det inte är högt. Men om det är det blir det inte skoj för lilla M.

Var är min hushållsslav som ska städa och hålla fint här? Det är stökigt och dammigt :(
Kanske dax att ta sig i kragen och fixa lite innan jag måste dra till sumpan och sen efter det är det jobbet som gäller för några timmar.



Inga kommentarer: