lördag 3 februari 2007

utan jobb


I går var min första dag som arbetslös. Den tillbringade jag hemma och på arbetsförmedlingen. Sydde en korsett med döskallar, har tänkt på den ett tag och nu hade jag ju tid att sy den. blev nöjd med den men efter som jag inte är speciellt förtjust i döskallar så ska jag sälja den.

I torsdags började jag min utbildning för extrajobb hos Clas Ohlson, kändes förvirrande men kul. Fick rundvandring i butiken och fick sitta i kassan helt själv en kortis. Gick bra eftersom det var så lite folk i butiken. Märks att jag måste få in en bra rörelse annars kommer armarna dö. Ska böja träna reglebundet nu och då ska jag träna upp axlar och armar extra noga. Vill kunna spara ihop lite klirr så jag kan boka tid för min nästa tatuering men jag får iofs inte göra den förens jag är nere i storlek S igen. Hårda bud ;)

Håller på att städa här hemma men måste sen ställa mig och jobba lite med dreads som jag lovat emmy att göra. annars får jag ju ingen lön, o det behövs sen i slutet av februari. Ska få lite lön från mitt förra jobb, 4 timmar som jag jobbade i torsdags + den semesterersättning jag har rätt till. Vet inte hur mkt det kommer bli, gissar på några hundra bara. A-kassan lär även den bli jättelite så jag måste spara mina slantar väl..

Fick en rolig lapp av en kille som jobbar på Clas Ohlson som jag snackar med på helgon.net. Han hade hittat en svampmopp som hette Maria på clas ohlson. haha fin välkomst present ;)

Nä dax o fortsätta städa och sen sätta mig och sy på en korsett som ska vara klar idag eller imorgon.

Inga kommentarer: