måndag 26 februari 2007

Tid att tänka

170703-11

Måndag morgon och sitter med gosfilt runt axlarna och tänker. Är så skönt att få tid för att tänka, känns som livet rullar på annars så det hinns inte med att tänka alla gånger. Har planerat dagen och det ska börja med god frukost strax. Efter det blir det sy korsett och skicka iväg den. Efter det ska jag ta det lite lugnt och eventuellt göra korsettmönster.

Imorgon måste jag iväg och handla lite tyg för att sy fler korsetter, alltid irriterande när man inte har allt hemma. Dålig planering med andra ord. Har faktiskt rätt mkt för mig och så ska man hinna söka jobb oxå, går ju inte helt bra. Har sökt två jobb internt på C O. Men måste nog ta mig i kragen och söka lite fler jobb fast jag vill ju jobba på C O, trivs så sjukt bra där :)

Har fått rätt mkt jobbtider på C O och hoppas de ger mig fler och deltidstjänsten ;) Tror man ska få reda på det nu i veckan.

Måste ta o fixa iordning lite här hemma nu när jag inte jobbar, skulle haft lite färg så jag kan måla om en byrå och två stolar. Kanske borde ta o dra o köpa det. Jobbigt när man har en idé för hur man vill ha det men inga medel att åstadkomma det. Ja arbetslöshet är inte så skoj. Eftersom jag jobbar extra måste jag fylla i det på mitt kassakort och får då avdrag dvs jag får ingen a-kassa och lönen från jobbet kommer månaden efter. ILLA! Skulle ha fått lön från mitt förra jobb idag, lär dyka upp efter kl 16 OM jag får någon. Gissar på att hon glömt det och då blir jag riktigt arg! Måste ha de där pengarna.

Det är så tråkigt att vara beroende av de där smutsiga pengarna *isch* Men samtidigt gillar jag mitt liv, jag jobbar med något jag tycker om och trivs med. Visst vill jag ha en tjänst med fler garanterade timmar men det kanske kommer? Har ju visat framfötterna väldigt mycket :)

Äsch nu har jag babblat klart för idag, finns massor mer av babbel men magen kräver mat.

Inga kommentarer: