onsdag 21 februari 2007

Gruppmöte

Idag var det obligatoriskt gruppmöte på Arbetsförmedlingen, vilket resursslöseri.
Fanns några klassiska typer där:
  1.  vitblonderade kvinnor 30+ som inte gått klart gymnasiet samt är kvar i det hiskeliga sena 80-talet tidiga 90-talet  när det gäller hår, smink och kläder.
  2. nybliven arbetssökande vit man 45+ som aldrig varit utan jobb förr och tror att arbetsförmedlingen ska hjälpa honom o få jobb.
  3. invandrar kvinnan
  4. vit medelklass tant som är allmänt förvirrad
  5. akademikern som tror att hon vet allt ;)
Iaf så gav det inte mig ngt o sitta där en timme o blir irriterad på alla andra som ska ställa så menlösa frågor. Har folk inte en egen fungerade hjärna nu för tiden?

Har fortsatt o prata med den där herren och han är fortfarande intressant men hey han är ju så himla snygg o fin o trevlig så det går ju inte att inte tycka om honom. Får se hur det blir när vi träffas, känns lite pirrigt iaf :) Det måste ju vara en bra känsla att det känns pirrrigt. Men va tusan vet jag mina känslor är helt vilda ibland vet knappt var jag har dem.

Har fått en hel del korsettbeställningar den senaste tiden vilket är jättekul :) Men skulle behöv mer ledig tid, har aldrig varit så upptagen som jag är nu. Konstigt att det ska vara så när man är arbetslös ;)

Nä ska slita mig från nätet nu och lägga mig o läsa lite och försöka släppa tankarna på herrn och allt annat som snurrar runt där.

/M

Inga kommentarer: