tisdag 19 april 2011

smärta i hjärtat

Igår på eftermiddagen/tidiga kvällen började Sixten att bli lite gnällig. Verkade som magen spökade fast han gjort nr 2 många gånger under dagen. Han sov gott ett tag när vi var ute på promenad sen var skrikandet igång igen. När kl var halv tio tänkte jag att nä nu är det nog dax att lägga sig. Tog en skrikande bäbis och la mig. Men han hade så ont att han inte ens ville ta bröstet, vred sig och grinade och skek så han tappade luften. Stackars lilla skrutt. Visste inte vad jag skulle göra men tog upp honom och höll honom liggandes över min underarm, då blev han tyst. Så la honom på mage. Där låg han och tittade och sög på sin napp, hur lugn som helst.. Började gny lite igen, då fick Andreas ta honom på armen och gå runt en stund, sen var det matdax. Jobbigt när man inte kan få honom lugn och man inte vet vad som är fel :/

Idag är det jag som ska till herr doktor, spännande o se vad de säger om mina domningar i fingrarna och smärtan i armarna..

5 kommentarer:

Katti sa...

Små bäbisar har inte helt färdigutvecklade tarmar. Därför får dom inte ut luften ordentligt som dom sväljer samtidigt som dom äter. Miniform gav jag till mina barn några minuter innan dom skulle äta. Funkade jättefint. Finns på apoteket.

Kram! :)

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

tack för tipset :)

Magdalena Rydberg sa...

Hej! Känner igen det där med gnälligheten! Jag upptäckte att det enda (förutom bröstet) som hjälpte var att gunga och vagga, nästan studsa! Så jag tog barnens studs ill (en sån där med två uppstickande grejer som man kan hålla i medan man studsar runt på den) och så satte jag mig på den och studsade! tränade rygg och mage samtidigt och bebis blev nöjd! Kanske en pilates-boll är bättre? Är dock osäker på studsmöjligheterna på pilatesboll... Bara ett tips!

Magdalena Rydberg sa...

Studsboll, ska det stå.. Inte studs ill... Ajfånen vill stava själv ibland. Inte alltid helt lyckat.

rosemarie sa...

Stackars farmors lille pojk det är inte kul me ont i magen hoppas det är bättre idag..kram kram