söndag 19 december 2010

Söndagssysslor?

Det var en gång en Maria med kort vitt hår. Tänka sig så nöjd jag var med denna frilla. Var 2003 eller 2004 tror jag. Känns som en evighet sen. Ibland saknar jag livet som student i Uppsala men för det mesta känns det bra där jag är nu. I Årsta med en underbar man, barn på väg och ett jobb jag verkligen gillar. Härligt!

Idag snöar det en massa, jag ligger i sängen med vetevärmare över magen, eller egentligen under magen. Känns gött! Tittar ut genom fönstret och ser hur snöflingorna yr omkring. Strax ska jag upp och äta risgrynsgröt och macka. Sen städa och tvätta.

Vad gör du idag?

2 kommentarer:

Viola Vamp sa...

Idag vankas det storstädning. Blomflugorna måste dö, ha ha! :D

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

ja känns som en dag i städningens tecken inte är fel idag :)