måndag 10 november 2008

Måndag och veckan började bra.



Idag var jag o tränade efter jobbet, kändes riktigt bra :) Blev dock rätt mkt folk efter ett tag så kändes väl som att man inte kunde träna exakt så som man ville, men det gick bra iaf.

Andy o jag har ju en deal dessutom, inget godis eller fikabröd och sånt på vardagarna. Hoppas att det kommer ge effekt för nu väger jag mkt :( Slutade med p-piller nyss, tror de är en av bovarna. Här är några av  p-pillernas bieffekter:

Vanliga: Humörsvängningar, huvudvärk, magsmärta, akne, smärta i brösten, förstoring av brösten, smärtsamma eller oregelbundna menstruationer, viktökning.

Mindre vanliga: Candidiasis (svampinfektion), herpesblåsor (herpes simplex), allergiska reaktioner som i vissa fall kan vara svåra (angioödem) med svullnad i hud och/eller slemhinnor, ökad aptit, depression, nervositet, sömnproblem, nedsatt libido (intresse för sex), myrkrypningar/stickningar, yrsel (vertigo), synrubbningar, oregelbunden hjärtrytm eller ovanligt hög hjärtfrekvens, blodpropp (trombos) i blodkärlen i benet eller lungan (lungemboli), förhöjt blodtryck, migrän, åderbråck, svalginflammation, inflammation i magen och/eller tarm, illamående, kräkning, diarré, förstoppning, håravfall (alopeci), klåda, utslag, torr hud, ökad hudfjällning (seborré), nackvärk, värk i armar/ben, muskelkramper, inflammation i urinblåsan, knöl i brösten (godartade och cancer), mjölkproduktion utan att vara gravid (galaktorré), äggstockstumör (cysta), värmevallningar, avsaknad av menstruationsblödning, mycket kraftiga menstruationsblödningar, sekret från slidan, torr slida, smärta i bäckenet, onormala utstrykningar (cellprover) från livmoderhalsen, vätskeretention, orkeslöshet, svår törst, ökad svettning, viktminskning.

- Sjukt att man ens övervägt att stoppa i sig detta!

Köpte ett nytt te idag, Höstglöd. Sitter och dricker det nu o äter äggmacka till, mys!
Älsklingen är och tränar så jag har lite tid för mig själv. Mkt skönt! Men längtar tills han kommer hem och myser med mig!

Började läsa i boken Låt den rätte komma in, den är verkligen bra! Så skaffa dig ett ex och läs!!!!

Nu ska jag fortsätta med min myskväll.

Inga kommentarer: