lördag 9 augusti 2008

Sista lördagen i Dalarna.

Idag hade vi solig väder fram till för en stund sen, nu regnar det igen. Jag åkte på att göra rent dammen :/ Aja först så pumpas så mkt vatten ut som det går, sen måste man ösa ur det sista gegget med hink eller annat redskap som funkar. Så där stod jag med gummistövlar, handskar och hink o öste. Fy tusan va äckligt med daggmaskar i massor. Fick börja med att fånga en groda och se till att den inte hoppade ner i dammen igen. Sen när allt vatten var borta måste man ta bort grus, gräs och annat som ligger på botten. Hittade några hål som jag lagade och nu måste vi vänta tills imorgon innan vi kan fylla på med rent vatten.

Nu sitter jag på min favoritplats i soffan och slötittar på TV, känner lukten av maten som vi ska äta idag. HUNGRIG!
Har provat och packa min väska, blev väldigt fullt. Men tror jag får med mig allt, hoppas det ;)

Fick en bild på Alfons tårta han ska ha på sitt barnkalas han har idag, han hade valt att den skulle se ut som en igelkott. Hur fin som helst, tänk så man fick såna tårtor när man fyller år :) Kristin gör goooda tårtor dessutom, hoppas de har en god på söndag då vi i släkten ska fira Alfons. Det blir min sista tårta på länge länge..

Hoppade på studsmattan idag, alltså det är så sjukt jobbigt. Försökte få mina bröder att hoppa så jag kunde ta roliga bilder men ingen av dem ville för det var så jobbigt. haha.

Nu ska jag äta mat och se på mer TV.






Inga kommentarer: