lördag 24 maj 2008

Jesus på väggen [en heldag med morbror]




Idag gick jag upp i tid och åkte in till T-centralen där jag mötte min morbror Pelle och hans sambo. Vi började med att panikhandla några skor åt Pelle sen begav vi oss mot Clas Ohlson där de skulle handla något jag inte minns. Sen blev det att gå mot Hallwylska museet där bokade vi tid för att gå en visning i de olika rummen. Tyvärr fick man inte fota där men var kul att se gamla klänningar med världens tunnaste midja. Massor av konstföremål och helt bisarra föremål som vem sparar en greves skägg för eftervärlden? Eller toalettpapper?



Rundturen tog 1 timme sen var det dax för att äta lite, vi letade matställe ett tag sen hittade vi ett som verkade ok.  Vi tog bord på Wok House på regeringsgatan, jag åt en jättegod h ä l s o t a l l r i k, just det en hälsotallrik. Men 109 kr för ris, sallad, lök, tomat, lite bröd, kyckling.. kanske var lite mkt men snälla morbror stod för notan hela dagen :D

Efter maten så gick vi till Historiska Museet och kollade in det som fanns där, min favorit forntiden var ämnet och det fanns även en utställning med kyrkokonst *lycka* :D Så jag tycker att det varit en toppendag!

Inga kommentarer: