fredag 2 maj 2008

Dalarna i mitt hjärta

image315

Då har jag varit i Mockfjärd i en halv dag, resan hit började med att jag satt mig i god tid på tåget mot Borlänge och såklart är det en mamma med två barn som vill byta plats med mig, jag vägrade. Då började en av ungarna att skrika och gråta. Det stuntade jag i och fortsatte att lyssna på musik och läsa i min bok av Anna Jansson. Ungen vägrade lugna sig så mamman sa i alla fall ifrån och så lugnade han ner sig till slut.

Resan kändes inte som tre timmar men så är det ju när man har en bra bok att läsa. Väl framme i Borlänge fick jag byta till ett "lokalt" tåg som tog mig till Djurås där mamma hämtade upp mig. På detta tåg blev det en dog vs cat-fight. Två familjer a la slödder hade dessa djur med sig och envisas med att sätta sig i närheten av varandra fast hundarna hatade katter och katterna hatade hundar. Gissa om det blev fight? Då kände jag bara att ibland blir jag sååå trött på slödder som inte kan tänka med sin lilla jordnötshjärna. SUCK!

Väl hemma så åt vi pannkakor, mina hade jag socker på :D Massa mums! Sen blev alla trötta och vilade fast jag och Linus såg på Solstorm. Den var helt ok tycker jag. Efter det så ringde jag Malin och snackade lite med henne sen satt jag Linus och Nichlas och lyssnade på radio på webben. Finns många roliga klipp på P3 :)

Nu sitter jag nere i källaren och är rätt trött, kan bero på maten jag ätit för ett tag sen. Mat blir man trött av.

Inga kommentarer: