lördag 29 mars 2008

Make Up Store & modetidningar

image273


Vilken skön dag jag haft :) Vaknade redan vid sjutiden och läste lite sen somnade jag om och vaknade vid tio-tiden. Precis när jag vaknat till lite så ringer N, han hjälpte till att flytta Sivletto i går och skulle fortsätta idag med. Erbjöd mig inte eftersom jag inte orkade åka in till stan. Hehe ibland måste man vara lite ful ;)

Lagade en god vegetarisk burgare med några pommes till, gott sa magen! Egentligen borde jag laga något nu snart igen men har inte nån bra idé, så det får vänta lite även fast jag börjar bli hungrig. Alltid så svårt med mat tycker jag. Finns massor man kan laga men har alltid noll fantasi. Ska börja använda en kokbok jag fick av N när jag fyllde 30. Verkar finnas mycket gott i den.

image274 image275

image277 image280

Massa mums med andra ord! Har börjat fundera på om jag ska sluta o äta kött helt, fast sill, lax, tonfisk o räkor.. det är ju så gott. Mja kanske får vara på deltid när jag umgås med veggisar ;)

Jag har gjort lite nytta här hemma idag, rensade min fula byrå och en förvaringslåda bredvid sängen, fy tusan vad mycket tidningar jag hade, slängde ner alla i en kasse och den blev o väga 15 kg.

image279
Här ligger tidningarna och skräpar på sängen.

Borde egentligen kolla hur mkt det kostat mig men då blir man nojig över det isf. Skönt o bli av med dem iaf :) Städade även mitt stora badrumsskåp och fick lite ordning där, måste köpa lite vita korgar från åhlens så det är lika på alla hyllor :) Har även gjort en lista på alla mina ögonskuggor från Make Up Store, vill köpa nya men kan vara bra o se vilka man redan har blev totalt 20 st (egentligen 21 men är dubblet av en färg). Hade fler förut men har sålt nästan alla som var i knalliga färger, de känns inte som jag längre så de låg bara o blev oanvända. Det är ju onödigt. Mina favoriter är Eyedust, en ögonskugga i puderform, så just nu vill jag ha färgerna HOT, MORNING BREEZE och LADY. Finns sen säkert massor av nya färger jag vill ha, får tvinga Emmy att gå med mig nångång, hehe bra o ha en makeup artist som bästis så man får grejerna billigare :D

Nä nu måste jag laga mat, börjar bli enormt sötsugen bara för jag är så hungrig.

Inga kommentarer: