lördag 23 februari 2008

Nucka - bloggar - mysa

image223
bild tagen med mobilen

Ligger i sängen och myser, det är sååå skönt att vara ledig och inte behöva vara trevlig och ha en massa människor runt mig. Jag kanske håller på att bli den där kattkvinnan nu ;) Niklas vill förhoppningsvis inte det så jag ska kämpa emot ;) När jag var yngre skrev jag humoristiska och ironiska guider en behandlade ämnet nucka och hur jag skulle göra för att bli en. Jag hade jättekul nu jag skrev den men alla förstod nog inte att det inte var på allvar.. Här kommer ett litet utdrag ur " Hur man blir en nucka."

"Efter ett tags funderande har jag kommit fram till att detta är nästa steg för mig. Att bli en nucka. Frågan jag ställt mig är bara hur ska det gå till? Är det väldigt svårt om man har en rätt svår förälskelse i en speciell kärleksstav? Det kanske går att få en avgjutning av den??? well lite såna frågor snurrar i mitt huvud. Men jag vet juh att det är bara o stänga av alla känslor och börja sätta sig in i hur livet som nucka kommer att bli. Frågan är väl bara hur ska jag gå till väga? Jag har utformat en alternativ plan är mycket möjligt att det finns andra sätt att nå målet på.

1. Eftersom alla killar är puckon så bör kontakten med dessa undvikas så mycket som möjligt. Visst papa-san kanske jag kan hålla kontakten med, han är juh ingen vanlig kille ;) Men resten måste gå fett bort. Alltså inga dejter eller myskväll med svinigakillar (eftersom det är de enda jag träffar). Så p-pillren kan jag egantligen kasta bort nu.

2. Livet som nucka ska ske i skogen med ett gäng djur, så det är nog dax att leta bostad nu. gärna i nån skog långt från andra människor eller i utkanten a en by så man får ett mystiskt rykte om sig. Exempelvis som toktanten, katt-tanten osv.

3. Det kan även vara bra att förstöra alla chanser till ett normalt liv så det är lika bra att jag struntar i att skriva min d-uppsats, betala mina räkningar och ser verkligen till att hamna i misär. Tror det kan vara lättare att rymma sin väg då.

4. Jag måste även leta reda på djuren jag ska bo med, detta är dock det lätta.

5. Jag bör även sluta att sköta mitt yttre så som jag gjort tidigare, bort med rakhyvlar och smink. tvål och vatten får duga till det mesta. Tvätta kläder ska man göra förhand i nån bäck vid huset där jag ska bo."


Kanske ganska bra att jag kom på andra tankar ;) Haha skrev även en guide som behandlade olika sorters förhållanden och vad som var okej och icke okej i dessa men den håller jag hemlig ett tag till, känns något pubertal i vissa lägen även om den skrevs med ett stor nypa ironi . Ja tänk vad man hittade på för att slippa plugga teologi ;D Jaaa jag är faktiskt teolog, även om man inte kan tro det ;) Har en fin liten teologi kandidatexamen på 170 poäng som bara ligger o skräpar ;/

Skulle ju bli lärare i historia och religion men det blev kampanjare på Clas Ohlson istället :) Gillar mitt jobb jättemycket så jag är inte ledsen alls.

Ja nu ska jag leta nya bloggar att läsa, någon som har tips på bra bloggar?

Inga kommentarer: