lördag 15 december 2007

Klädångest!!!

Igår började en klädångest krypa fram. Jag har ju inga kläder som känns fina. Mamma sa att jag skulle ta pengarna jag har kvar från födelsedagspresenten och köpa nya MEN jag vill köpa ett par nya jenas för dem. Skulle behöva kjolar, byxor, jeans, toppar, skjortor.. ja allt! Detta är verkligen dumt när man går upp i vikt att man inte har några kläder. Jag börjar ju gå ner i vikt och mått men eftersom jag inte gjort ngt speciellt åt det så går det sakta. Verkar som effekten av mini-pillerna iaf försvinner lite. Bra det. Går bra med de nya p-pillerna, fast det är svårt att komma ihåg o ta dem på rätt tid, måste nog byta tid till morgon istället.

Fick ett sms nyss, va glad jag är att jag slipper jobba idag och börja kl 7,30 ;)
Fast jag vaknade väldigt tidigt idag iaf men så är min kropp o knopp van att vakna kl 5 varje morgon.
Har börjat titta på ett mönster jag ska testa och sy idag, det ska bli en kjol :) så då kanske jag har ngt att ta på mig ikväll! Har även tittat på ett mönster som är en jättefin klänning men det verkar lite klurigt. Det jobbiga med det här mönstren är att de är från 50-talet och då var folk mkt smalare så storlek 42 är ungefär som dagens 38/40 (midja som dagens 38 och stuss som dagens 40). Jag ska trixla lite och testsy kjolen i ett annat tyg innan jag försöker mig på med det tyget jag vill ha den i. Får väl fota och lägga upp bilder här sen, bara jag fått min nya dator så jag kan föra över bilderna till datorn.

Jag vill faktiskt ha lite snö nu, känns väldigt konstigt om det var jul och ingen snö.
Fast uppe i Dalarna brukar det ju vara snö, så jag hoppas än på en vit jul :)

Ska ta och äta frukost sen sy lite, har rätt många olika projekt på gång nu, kjolar, korsetter och klänning, det är bara att sätta igång :D

Inga kommentarer: