lördag 8 december 2007

Då är man 30+ som sjuksyrran kallar det ;)





Igår den 7 december fyllde jag år. Jag började dagen med att vakna 04:50 och inse att jäklar jag glömde hänga den blöta tvätten igår. så jag får gå upp och hänga tvätt kl fem på morgonen. När det är gjort fortsatte jag med att fira min födelsedag med att äta en macka sen ta en bit av grat(t)is-tårtan jag fick från Ica. När klockan var 06:00 var det dax att åka till jobbet. så jag jobbade och slet på min 30-års dag. Fick ett presentkort på 500 kr av chefen och hurra av arbetskompisarna. Sen när jobbet var slut så skulle jag åka hem till Niklas och väl där så öppnade han och var så stilig *mumma* =P Jag fick leta fram några paket.





Sen sa han att vi skulle åka och äta nånstans. så vi gick ut i regnet. Han hade planerat att vi skulle äta på Restaurang Peppar, väl där fick vi vänta sisådär 20-30 min på ett bord. Helt fantastisk miljö där inne, tokdekorerat med julsaker överallt. Har du vägarna förbi måste du kolla in deras juldekoration! Maten var mumma och efter det gick vi till Tiki Room och träffade några av sjuksyrrans kompisar.

Precis när vi kom dit så beställde Niklas en så himla tuff (och god) drink, HAWAI'IAN LANAI (LAVA BOWL) heter den. Om du följer länken så ser du hur den ser ut. En vulkan med brinnande mitt. Blev lite lullig av den, drack dock inte upp hela! Sen var jag så himla trött, eftersom jag varit uppe sen tidigt. Kändes väl lite off att bli sådär trött men vad ska man göra. Vi åkte hem till honom och väl där gick jag bara o la mig. Znarkizarki!

Så jag sov länge imose, tog ett bad och myste i sängen. Sen var jag tvungen att åka hem eftersom min mamma sa att jag var tvungen att kolla posten och när jag kom hem såg jag detta.




Jag fick pengar insatt på mitt konto så jag kan köpa mig vad jag vill, har tänkt köpa en digitalkamera. Tror jag kommer köpa en vi har på jobbet för då kommer pengarna räcka till något mer kanske ett par jeans? Tror Niklas ska få hjälpa mig att leta fram en modell som passar mig. Jag hade även fått ett kort från Malin.



Ska träffa henne när jag åker till mockfjärd under julledigheten, ska bli himla kul o träffa henne då. Känns som det var väldigt länge sen nu :/

Emmy hade skickat ett mail som inte fick läsas förens den 7/12 så jag satt kl 05:15 och läste mailet och söta Emmy har gett mig en dag på centralbadet :) Så vi två ska gå och mysa där nångång i januari tror jag :)

Om jag ska sammanfatta min 30-årsdag i ett ord blir det UNDERBAR!

Nu på kvällen har jag lagat mat och försökt att slappna av men känns som jag har tusen saker att tänka på. Ska iaf sätta mig ner här vid datorn och leta info om kameran jag funderar på att köpa :) Ska även ta och laga lite kvällsfika, blir rostade mackor med gräddost. det känns juligt :D Mamma sa att all snö hade regnat bort hemma i Mockfjärd nu, hoppas det kommer mer snö till jul :) Vill ha en vit jul :)

Den 26:e december ska mamma o jag ha födelsedagsfika ihop. hon fyller år den dagen och jag har ju fyllt år så vi slog ihop firandet :) Mormor skulle komma och fira mig, det var kul o höra :) Tydligen är hon lite dålig så man får väl passa på o umgås med de gamla innan de försvinner.

Nu får det vara slut på babblande!

[Niklas du är bäst!]










Inga kommentarer: