söndag 25 november 2007

Så lugnt och skönt

image163
Lördags morgon

Den här trevliga utsikten har mina föräldrar från sitt kök/altan. Ser ut som det är kväll men är taget på morgonen. I fredags efter jobbet tog jag bussen upp till Djurås där hämtade pappa mig. Väl hemma i mockfjärd blev det hemlagad pizza och TV-kväll. Jag var rätt trött så jag somnade redan vid kl 23. Bussresan till djurås var lite småjobbig mest för att bussen stannade utanför Stockholm och inväntade tre personer som missat bussen. Sen var vi försenade hela resan. Dessutom så var den tjocka tanten som satt bredvid mig helt förvirrad och skulle inte till det stället hon köpt biljett till. SUCK! Nu ska jag alltid ta tåget, har lovat mig det.

image164
Alfons och jag.

Under lördagen så var mamma och pappa barnvakt åt Alfons, Petter och Kristin skulle iväg på en fest så lilla Alfons fick leka hemma hos farmor och farfar, jobbiga faster maria hade kameran i högsta hugg hela tiden...

image165

Inatt fick jag sova på soffan i Oliwers rum eftersom gästrummet var upptaget. MissiCurry var lugn hela natten, jag trodde hon skulle buffa och kurra så man inte skulle kunna sova men det gick bra :) Så imorse när jag vaknade då hoppade hon från Oliwers säng till soffan där jag låg, så var det dax för lite klapp och kurrande.

Nu är det full fart på nästan alla här i huset, tror det bara är Linus som ligger o sover än.
Jag längtar lite hem men ska ju åka tillbaka till Stockholm ikväll :)


Inga kommentarer: