söndag 8 juli 2007

Pioner & Alfons

image88

Den 3/7 var jag och fixade de här pionerna på armen. Blev väldigt nöjd med dem ska bara komma på något fint som kan binda ihop dem lite oxå så är jag helnöjd :) Det gjorde lite ont att lägga i färgen speciellt på de delar som är mer på baksidan av armen. Men vill man vara fin får man lida pin ;)

image89
På torsdagen åkte vi ( mamma, pappa, jag, oliwer) till Falun och hälsade på hos Petter, Kristin och Alfons. Är alltid kul att träffa sina bröder när man är hemma och hälsar på. Petters son alfons var på toppen-humör och busade mest hela tiden. Är rätt skojsigt att se en 11-månaders bejbi gå omkring. Hoppas han börjar prata lite mer snart :)

image90

På fredagsen var vi hem till Petter, Kristin och alfons igen men nu skulle vi vara barnvakt. Den här gången var linus med oxå. Pappa lagade tacos där och vi hade lite fredagsmys när alfons somnat vid kl 19. såg på två filmer och så läste jag lite. Innan vi åkte till Falun så var jag hemma hos Malin och fikade lite. Tänka sig jag drack hela två koppar kaffe, iofs var det gottiskaffe men ändå :D Var kul och sitta och snacka en massa skit hemma hos Malin, vi ses ju inte så ofta eftersom hon bor i Mockfjärd. När Malin skulle hämta sina barn på dagis vid kl 14 så skjutsade hon hem mig så jag han äta lite soppa innan vi skulle åka till sågmyra och gå på lager 157.

Vi hade planerat att hinna shoppa lite innan vi åkte till Falun och var barnvakt. Jag hittade inget speciellt där utan fick köpa ett linne för min topp jag hade på mig var lite dum i ärmarna o min nya tatuering gillade inte det. Ska åka dit igen i höst och se om man hittar någo skoj då, de har massor av jeans iaf så några såna borde man hitta om man orkar prova :)

Nu är jag hemma i Fisksätra och "njuter" av min sista semesterdag. Vill ha mer semester!!!
Har inga tider i vecka 33 + 34 så man kan ju hoppas att det förblir så, så kan man slöa lite mer då :)
Jag törs inte öppna mitt kylskåp, bor säkert ett matmonster där nu :/

image91

Jag har även orkat släpa hem en matta och ett bord idag. Min bror Petter har haft det i sin bil i flera månader så vi gav upp idéen att han skulle ha tid och lämna det hos mig när han är i Bro och jobbar. Det dumma var ju att det var inte alls jobbigt att ta hit, gick jättesmidigt :) Och jaaaa Kakamonstret det är ett fult ikea-bord men du får hjälpa mig hitta ett fint bord istället ;) Gärna lite avlång och inte så högt. Jag behöver även en byrå och nåt o ha Tv på, så sätt igång och leta fynd nu ! ;)

Nu är klockan rätt mycket och jag ska nog ta och hoppa in i duschen!

Inga kommentarer: