tisdag 16 januari 2007

funderingar

Sitter på jobbet och gör allt annat än att jobba.. Borde sätta mig och registrera betalningar, finns många borde och måste. Hemma hos mig så håller en målare på att fixa nya tapeter, hoppas att det blir snyggt. Jag har ju valt taperterna själv men det var så länge sen att jag knappt minns hur de ser ut. Kanske blir katastrof med randigt i hallen?

Jag har även en snubbe i badrummet som ska fixa kakel och klinkers. Kan berätta att det är väldigt jobbigt att inte ha dusch och toalett. Förstår inte heller varför de ska hålla på o jobba på hela lägenheten samtidigt, egentligen går det inte o bo där nu men va ska man göra? Sov på en madrass på golvet i natt mitt bland papp och tjepremsor.

Idag ska jag hem till Emmy och vi ska till viktväktarna för att väga oss, tyvärr kommer jag inte matcha mitt resultat förra gången -1,4 kg. :D  Tror det står still den här gången eller kanske upp lite :/ Vi måste även hem till Emmy och jobba lite med dreadsbeställningar. Inte så kul men det ger en extra inkomst iaf. Det kommer behövas, för såklart kommer alla räkningar nu o ska betalas i slutet av januari *suck* Det är dyrt att flytta och kostnaderna försvinner ju inte på ett bra tag heller. Skulle tro att om nån månad är allt som vanligt igen. Shit jag längtar!

Köpte en soffa i söndags, så jag kommer få betala av den till mina föräldrar som lånade ut lite pengar till den. Helt klart en bra deal, för det behövs en soffa hemma hos mig. Den jag valde att köpa är beige och kommer passa väldigt bra i mitt vardagsrum där jag håller på och ska få en brun blommig fondvägg :D

nä måste återgå till vardagen och jobba vidare nu.

Inga kommentarer: