söndag 10 juli 2011

gårdagens

Igår så freestylade jag lite i köket, vilket jag oftast gör iofs. Först gjorde jag ju den där lyxmüslin sen till middag så blev det Ädelostfylld fläskfilé med bacon täcke, ugnsgrillad färskpotatis och ädelostkräm. Jösses så gott det blev. Speciellt köttet. Det var så gott att jag inte hann fota det hela. Svosch så var det uppätet!

Tog fläskfilé och skar upp den på längden, fyllde med en god ädelost och sen la jag ihop den och lindade bacon runt. Tog lite grillkrydda, salt och peppar, rullande köttet i detta och brynte det hela i stekpanna. Sen över i en ugnsform och in i ugnen. Tror jag hade köttet inne tills de hade en temp på 65 grader.

Potatisen delade jag i två delar och penslade med kryddolja.

Ädelostkrämen är enkel att göra, mosa ädelost och ha i turkisk yoghurt, salt och peppar.

Nu blir det filmtittande med familjen!

Inga kommentarer: