onsdag 29 juni 2011

detta är livet!

Sitter hemma hos mina svärföräldrar och njuter. Det är bara jag och Sixten som är hemma. Lillkillen sover och jag sitter under ett parasoll och hör vinden dansa genom trädens löv. Har laddat ner en app till min mobil så jag kan lyssna på radio. Just nu lyssnar jag på Sommar i P1 och underbaraclaras program.

Imorgon ska vi åka hem till sthlm och jag känner att nej jag vill inte. Jag vill bo här. Kunna sitta ute och lyssna på vinden, fåglarna och bara andas ut. Som tur är ska jag hem till Dalarna i slutet av juli och åter få en dos av landet. Kommer bli underbart. Knasigt att jag ens hamnat i Sthlm när jag uppenbart vill bo på landet. Fast den känslan har nog smygit sig starkare och starkare nu efter jag fyllt 30+.

Vi får se till att söka jobb och hitta bostad här så är det bara o flytta sen. Hur lång tid det kan ta vet man ju inte men hoppas på att det max handlar om några år.

Ska drömma mig bort nu :)

4 kommentarer:

svartanova sa...

Det låter helt fantastiskt! Och det är något visst med sommarpratarna också. Jag hoppas er dröm blir verklighet snart.

Ja, nu närmar det sig, känns det som. Ingen bebis på utsidan än, men snart hoppas vi på att få träffa personen.

Kram i värmen!

rosemarie sa...

Tycker också att ni ska bo här på västkusten . Känns sorligt att ni redan ska åka hem tack för underbara dagar med er och med er underbara Sixten........kramisar

Anonym sa...

Låter jättebra! :) Flytta hit. Här e ju kanon! :)
Kram Katti

Pernilla sa...

Klart ni ska bo här på västkusten!!! Tråkigt att ni redan åker hem!