onsdag 4 maj 2011

Sixten 5 veckor

Idag var vi till BVC och fick väga och mäta lilla Sixten. Han hade gått upp massor i vikt, hela 492 gram. så nu väger han 4728 gram och är 57,5 cm lång. Vi pratade lite om amning och även om att det ska finnas en mjölkersättning från Semper som ska vara bra om barnet har trög mage. Dock var det mest apotek som har den. Får ta och undersöka detta. :)

Sixten har varit lite gnällig idag och inte kunnat somna, sen såfort vi stängde dörren till vårdcentralen somnade han. Nu har han iaf sovit ostört i över 1 timme. Jag har passat på att sätta en deg och bakat ut bröden. Mer tekakor :) Gillar du luftiga tekakor så bör du testa receptet jag skrev om här om dagen. Mumma!

Nu ska jag ta och hoppa in i duschen! Måste ju passa på så länge lilla grodan sover :)

4 kommentarer:

svartanova sa...

Redan fem veckor! Grattis!
Det låter så himla gott att du håller på och bakar bröd.
Ha det gott, hoppas magen blir bättre snart!

maria mattsson sa...

ååå vad han växer plutten:-)
Ska prova dina thekakor snart, bara tiden finnes! Vet inte varför BVC envisas med semper... prova NAN HA, finns i vanliga matbutiker.. Jag vågar lova att det hjälper på stört! Den semper de pratar om på apoteken blir grynig och hjälper inte så värst.. enligt mig o massa andra tydligen.. kolla åsikter på nätet.. Men det är värt att köpa ett paket för att se. Semper är lite halvkänt för att vara tungt för magen de första månaderna..
ha det bar i "mockis" :-) kram

Anonym sa...

Härligt! Stor kille på gång där också då kanske :P Har räknat ut att W gick upp 2.5 kg på 4 v... inte konstigt att grabben hade ont i magen..nu har det dock stangerat å han växer mest på längden.. skönt för honom.. å indirekt mig ;)

Kram E

Catharina sa...

Hurra hurra för Sixten boy! Snart är han också 19 år:P Härligt att han växer och frodas så fint. Han är ju så söt er lille prins....