måndag 9 maj 2011

rackarns och minifom

Vill vara ute i solen men har så ont i huvudet :(
Andreas sitter på balkongen med Sixten. Själv så sitter jag i sovrummet. Kanske dax för värktabletter, för huvudet har inte blivit bättre trots mat och dryckesintag. Idag gick jag till Liljeholmen och är kanske det som ät boven, sol och för lite dryck. Handlade en bok som jag börjat läsa "Drömmen förde dig vilse" av Anna Jansson. Läst alla böcker i serien om Maria Wern, detta är den 11:e.

Ni som använt Minifom, hur reagerade era barn? Sixten har fått det idag och nu på eftermiddagen är han jättegasig och åmar sig och gråter lite. Verkar som om det gör väldigt ont i magen :(

4 kommentarer:

Anonym sa...

I min massagegrupp så är det flera som har fått den reaktionen..vi pratade om Minifom idag..En del tycker att de är jättebra men vi var övervägande fler som hade dåliga erfarenheter =\

/E :)

Catharina sa...

Tja, om Minifom kan jag intet. Alldeles för längsesen mina stora var så där små:) Men jag kan skicka lite styrkekramar. Hoppas att det blir ordning på Sixtens mage så ni kan njuta av mys, lugn & ro....Kram kram

Lisa sa...

Den gör ju så att dom ska kunna prutta och rapa. Det tar några dagar innan det börjar ge resultat så är det första dagen han får är det nog hans "vanliga" magknip. Håll i några dagar innan ni ger upp det tycker jag. Kombinationen Minifom och semperdroppar har varit super för Isac. Har ni testat semperdroppar? Många tycker dom har bättre verkan än minifom då dom återställer bakteriebalansen i magen istället för att spränga gasblåsor.

Anna sa...

Jag av tösen minifom från hon va 5 veckor fram till hon va 10 veckor. Det började med massa skrik på kvällarna och eftersom både jag å pappan vart riktiga magbarn så körde jag på direkt. Dom sa då att det inte var skadlit för barnet och att man skulle ge dom dropparna inför varje måltid och att det skulle ta ett par dagar innan man såg nån förbättring. Det jobbiga blev ju att man fick lov att tända lampan på nätterna när det skulle matas...annars såg man ju inte vart dropparna hamnade eller hur många det blev....men jag tyckte minifom funkade kanon. Massera magen ofta det brukar vara skönt för bebisar. Sen får man nog tänka på vad man själv stoppar i sig. Kram kram