lördag 16 april 2011

vårtecken


Idag tog vi en promenad här i Årsta. Såg massor av vårblommor. Men inga tussilago, verkar inte finnas här. Konstigt! Sixten låg och sov mest hela tiden. Jag var sugen på glass och light cola men det blev inget av det.

Ska ge sixten mat sen hoppas jag att han sover så jag kan äta lunch. Himla trixigt att planera så allt sånt fungerar. Ofta så vaknar han så fort jag tagit första tuggan, hur vet han att jag ska äta just då?

Igår hade han ont i magen så vår filmkväll fick bli hyrfilm från cdon och så fick vi ta den i sängen. Jag liggandes med Sixten vid ena bröstet. Till slut somnade han och ett tag efter det somnade jag. Så där satt Andreas själv med en inte allt för bra film. Det var dock mysigt att se en film ihop även om jag missade slutet. Kanske lyckas vi se en bra film i tvsoffan ikväll :-)
Published with Blogger-droid v1.6.8

3 kommentarer:

Maria mattsson sa...

Låter som en skön kväll iallafall. Fina converse hihi, ha det så bra, kram

rosemarie sa...

Om ni promenerar bort mot Gullmarsplan så kommer ni att hitta massor av tussilago.....

Lisa sa...

Visst är det underligt? Isac vaknar så fort jag håller i en tallrik ;)
Lyxigt att tugga maten numera, haha, det blir mest lassa in och svälja för mig ;)

Hoppas ni haft en fin helg!