söndag 10 april 2011

ikea

Idag åkte jag och Andreas iväg i vår fina nya bil. Destination ikea. Väl där så hittade vi en lampa, en matta, en liten byrå, en kudde, plastad frotté och ett underlakan. Vi skulle ha ett underskåp till badrumet att sätta under tvättstället men det blev inget med det. Den gröna mattan passade fint under bordet. :D

Sixten fick vara hemma med farmor och farfar under tiden. Han var lite småtråkig och sov hela tiden. Fick sig en långpromenad iaf. Är säkert supermysigt att ligga i vagnen o skumpas till sömn :)

Just nu ligger han i mitt knä och sover. Andreas är ute och visa upp bilen för Daniel. Hoppas han kommer hem snart för jag är hungrig, har redan knaprat i mig en halv påskhare av choklad..

Ska nog testaatt lägga Sixten på sin nya fårfäll. Den ser himla mysig ut :) bildbevis kommer senare.

2 kommentarer:

Viola Vamp sa...

Angående underskåp till badrummet så köpte vi en "Flåren" kommod (tror jag det heter) för typ 3 år sedan, men orkade inte skruva ihop den omgående. När "vi" väl gjorde det hade det gått över 90 dagar (vilket är ångerrätten hos IKEA) och så visade det sig att den inte fick plats under vårt handfat. M är mäkta glad för det var jag som pushade för kommoden och sagt att den mycket väl skulle få plats, he he. :)

Beträffande planlösningen i Kungens Kurva håller jag med om att den suger. Jag har världens sämsta lokalsinne och går ofta i cirklar där inne. :S Har aldrig varit på IKEA i Barkarby. Är den bättre?

Kram!

rosemarie sa...

Tack för en helt underbar helg gosing, fantastiska älgbiffar, en underbar kladdkaka och sköna morgonpromenader:) Nu är vi hemma igen men längtar redan till nästa gång. Tack snälla ni för att vi fick så mycket tid med Sixten!! Ni är verkligen en go familj:) Älskar er så.....