tisdag 8 mars 2011

Funderingar

Som de flesta kanske förstår så är mina tankar ofta fyllda av funderingar kring förlossningen. Var in på en sida där denna bild fanns plus text till. Aj säger jag ;) Bilden kommer från Nationalencyklopedin. Det är bara 13 dagar kvar till beräknad födelse, den 21 mars... ojojoj. När ska det ske?

Tänk att fram till nästan mitten av graviditeten kunde jag inte med att läsa om förlossningen. Det kändes mycket obehagligt. Nu frossar man i information och kan inte få nog. ;) Det jag mest funderar på är hur värkarna kommer kännas och hur jag kommer hantera smärtan. Vill ju helst inte ha nån smärtlindring men tänker samtidigt inte plåga mig i onödan. Så låt det gå snabbt o smidigt, är det för mycket begärt? ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj va ungen på bilden inte ser ut att tycka o det där är kul ;)
/Emmy

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

haha jaa det är nog ganska plågsamt.. när man tänker efter..