lördag 26 mars 2011

förvärkar

Idag så blev det inte den vilan jag tänkte mig. Verkligen typiskt mig. Började städa badrummet och stod på en pall för att få bort det svarta dammet som satt sig på kaklet. Nu är det rent och fint igen :) Efter det så åt vi lunch sen tog vi en promenad till Globen, där jag införskaffade lite godis och hårsnoddar. När vi gått ett tag började jag känna av graviditeten, ett tryck neråt som inte var så skönt. Magen blev stenhård. Gick på toa när vi var framme och då kändes det bättre.

Promenaden hem var inte så himla skön men jag envisades med att det gick bra. Väl hemma så kände jag mig rätt trött. Suttit i soffan och småglott på TV och läst om värkar på nätet. Lite jobbigt att inte veta hur en värk ska kännas och när man ska åka in.. jag vill veta inte gå här o gissa. Sen säger alla att du kommer veta när det är dax. Blä va tråkigt, jag vill veta nu!!! ;)

Om Sixten inte kommit innan tisdag så ska jag be dem kolla blodtryck och ta urinprov igen. Andreas tyckte oxå att jag blivit svullen i ansiktet nu. Men det kan ju vara helt normalt oxå.

Japp nu ska jag ta o drick massor av vatten och sen börja fixa lite med middagen!

3 kommentarer:

Katti sa...

Förvärkar känns som kramper på och runt magen. Magen blir spänd och man får ont. Riktiga värkar känns i hela kroppen. Du måste stanna upp och luta dej mot en vägg eller ibland ställa dej på alla fyra på golvet. Du kan inte andas normalt just när en riktig värk pågår. Du bara flåsar och har kramp i hela kroppen inte bara runt magen. :) Hoppas det är en lite info som hjälper. :)

Kram Katti

Magdalena Rydberg sa...

En barnmorska på förlossningen sa till mig att msn inte kan prata under en värk. Det var oftast så hon kunde avgöra om nån behövde åka in eller inte. Hon samtalade med dem i tio-femton minuter och hade inte kvinnan någon paus för att utstå en värk under samtalet, så var det nog inte dags än! =) Vet inte om jag kan säga att det stämde så bra, man är ju olika känslig för smärta och vissa kan stå ut med värkar bättre än andra. Hoppas du kommer märka skillnad då att du kan börja ana i alla fall. Håller med föregående talare också, det tycker jag stämde in rätt bra. Hoppas det kör igång snart! =)

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

jaa hoppas det kör igång snart. :) Lär nog märka när det är dax. Men man blir ju så otålig att gå hemma o vänta. Aja är iaf max 9 dagar kvar nu innan de sätter igång det hela om inget hänt av sig självt.