onsdag 2 februari 2011

fyra sjua

Ojojojoj nu är det 47 dagar kvar till BF. 21 mars.
Det känns ju inte som så lång tid.

Igår var jag hemma hos Emmy och gosade med hennes lilla parvel, född den 23:e januari. Inte gammal med andra ord. Det är svårt att förstå att de där småttingarna får plats inne i våra magar. Jag undrar hur stor Sixten är. Känns som pytteliten när man ser bäbisar. Men får väl se det om sisådär 47 dagar.

Eftersom man inte bli rik av att skaffa barn så ska jag nu surfa runt efter middagstips och skriva matlista. Är ju mest jag som lagar maten så nu kan jag bestämma bäst jag vill, hehehe!!!

Vi har dessutom börjat baka eget bröd, det enda brödet som köps är det som används till fredagskvällens varma mackor. Så jag önskar mig en köksmaskin/assistent. Knåda deg utan maskin kan vara jobbigt. Men iofs så har min bror Petter gett mig några bra tips, tex använd ekologisk mjöl för det behöver inte bearbetas lika länge som vanligt. Toppen!

Nu ska jag ta och kirra lunch!

2 kommentarer:

Catharina sa...

Eller så kan du helt enkelt se knådandet som lite gratis träning. Borde väl motsvara några små gymövningar iaf:)

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

Inte enligt Mr 08 ;) men jag tycker det borde det :D