tisdag 18 januari 2011

Det är ingen dans på rosor

Nallen Åke.
Det här med att bli förälder är faktiskt svårare än vad vi trott. Så många saker som ska fixas och så ska man klura ut hur man ska fixa det. Pust!!! På ett sätt är det ju bra att det är klurigt men tycker det borde finnas mer utförlig info från tex försäkringskassan som riktar sig till pappan. Vad han ska tänka på och vad han ska göra. Andreas vill ju veta ;)

Nästa vecka kommer bli stora listmakar-veckan. Oj vad jag ska göra listor :D Måste även fixa lite viktiga papper som ska in till csn, handels och säkert något mer ställe.

Imorse så packade jag ner de första sakerna i BB-väskan. Några ursöta joggingbrallor till Sixten och några tröjor. Lite underkläder till mig och så de där papperna med blodgruppering. Fick man ju inte glömma. Vet att det kanske känns lite tidigt att börja med BB-väskan men va tusan lika bra att börja i tid så kan man packa om tusen gånger om ;)

Idag ska jag till barnmoskan på koll, spännande o se vad som sägs idag :)
Nu blir det lunch och lite vila.

4 kommentarer:

Viola Vamp sa...

Listor är livet! Förstår att det är en hel del att tänka på och ha i åtanke inför att det nya. Du känns verkligen ordentlig och organisatorisk, så jag förstår att du stör dig på bristfällig information. (so do I!) Skriv och klaga vetja! (alternativt pinga ditt inlägg till Försäkringskassan, för de har tydligen kolla på sociala medier och inhämtar synpunkter därifrån)

Kram!

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

åh smart! det borde jag ju göra :)

Tack för tipset!

kram

lady thirty sa...

listor gillar vi :D

kramelikramar till er!

Magdalena Rydberg sa...

Andreas får fråga storebror! =)