måndag 13 december 2010

Mysmorgon

Tänk va mysigt att kunna ställa sig och baka sitt frukostbröd samma morgon som det ska ätas :D Så är det idag, för jobbet börjar först kl 16. Så himla skönt. Jag tog fram ett recept från Piece of Cake, så nu ska jag laga tekakor. Mumma!

Missade Luciafirandet på TV som jag hade tänkt titta på. Var ju sömnlös tidigt imorse och vid Halvfem eller så somnade jag om och sov gott fram till halvnio.

Har ringt min "gamla" bank och sagt upp visakortet och lite andra tjänster. Fixat lite annat kopplat till min nya bank. Så nu ska inte det ligga o gro o göra mig sömnlös. En annan sak är att söka föräldraledigt från jobbet, måste göras nu. Svårt att veta ifrån vilket datum man ska ta bara. Hoppas jag får havandeskapspenningen godkänd, kommer behöva gå hem i februari. Att det ska vara så tungt att jobba i butik...

Idag hade jag tänkt åka iväg och handla klappar men icke, det blir att stanna hemma och njuta av dagen. Det måste man ju ibland. Har dessutom inte så många klappar kvar att köpa så det löser sig nog :)

Tänk nästa vecka är det jul, tiden går så fort. Snart är väl lille Sixten här och busar o stojar..

Inga kommentarer: