tisdag 14 december 2010

Brownies, saffransskorpor och film

Just nu sitter jag och ser på en Harry Potter-film. Samtidigt som jag tänker på bakningen jag ska göra idag. Måste klura ut något glutenfritt. Kanske blir havrekakor med nougattäcke. Jag ska iaf baka brownies, kommer faktiskt bli första gången. Vet inte alls varför jag inte gjort dem tidigare. Så ska jag göra saffranskorpor även det för första gången. Kul att göra något nytt :) Egentligen borde jag ta min kamera och gå ut och fota lite, det är ju jättefint väder ute. Mja kanske blir så.  Sixten har i några dagar bökat runt rätt ordentligt, känns kul att äntligen känna lite mer rörelse från honom. Fast detta kanske jag får ångra längre fram ;) Både jag och Andreas längtar så efter att få hålla honom. Tänk vilket mirakel. =)

1 kommentar:

Viola Vamp sa...

Åh, såg nu att jag låg som Veckans Tips-blogg! :) Jag tackar, jag tackar! *niger loss*

Beträffande glutenfritt så brukar kokosbollar funka. (utan sådan där kexbotten) Alltså inte chokladbollar, utan sådana med skum i. :)


Kram!