lördag 20 november 2010

bowling, middag och kladdkaka.


Idag så använde Andreas en av sina julklappar från förra året, en smartbox. Vi var och bowlade på birka bowling. Gick sådär för oss båda. Efter det så använde vi en annan smartbox som vi fått av hans jobb. Middag för två. Vi var på ett ställe som heter Minerva, kan inte rekommendera det. Maten var god men inte mer.




Att få pommes till en maträtt som kostar över 200 kr per portion känns lite B. En tant höll dessutom på att kvävas men räddades av en man. Läskigt! Vi åt vår mat och sen åkte vi hem.

Hemma bakade jag en kladdkaka med hasselnötter och vit choklad. Mycket gott kan jag intyga. Just nu så sitter jag i sängen och känner mig lite trött, blev ingen middagslur idag för jag passade på att tvätta fönster. Fick ett recept på en superbra blandning för fönstertvätten. Rödsprit, Yes-diskmedel och vatten i en blomspruta så torkar man torrt med papper av Torky-typ, alltså papper som inte luddar. Superlätt att få fina fönster. Så tack mommie för det tipset :D

2 kommentarer:

rosemarie sa...

Oj läskigt med någon som sätter i halsen!! Tur att att det fanns en rådig herre i närheten. Smarrig kaka låter det som och tack för fönstertipset!! Det ska provas. Hoppas ni får en härlig söndag Kramar

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

Ja gör det, receptet kommer upp på bloggen strax :)