tisdag 19 oktober 2010

smekmånad på Bali del 2



Det första äventyret vi var på var att åka till något som kallades Turtle Island, vi trodde vi skulle få se vilda sköldpaddor i vattnet. Men när vi kommer dit efter en bra stunds båtfärd är det som ett minizoo på en liten ö. De födde upp olika sköldpaddor där och hade andra djur i bur. Lite sorgset var det allt att se de stackars djuren.

 

  

Efter Turtle Island var vi iväg och snorklade lite, tyckte det var sjukt obehagligt så jag stod ut i ågra minuter sen fick jag nog. Andreas fortsatte utan mig ett tag :) Sen åkte tillbaka till hotellet och slappade i poolen.

 

  

Vi tog en lunch på ett ställe som såg så mysigt ut, maten var det äckligaste vi ätit. Fy tusan!!! Sen så var vi till en bar på hotellområdet och jag tog en god milkshake medans Andreas tog en "young coconut" som han sen sa smakade som utspätt vatten. Bra betyg va? ;) Vi hittade även ett lunchställle vid havet som vi gillade, åt där väldigt ofta.

 

 

Jag använde raggsockor, fast bara på hotellrummet. Vi åt även endel glass på hotellområdet från deras Gelateria. Rätt dyrt men gott i värmen. Vi åt även på en känd snabbmatskedja, var inte riktigt som hemma men nästan.

fortsättning följer...


Inga kommentarer: