söndag 27 juni 2010

Vilken helg!



I helgen har jag och Andreas hyrt en Mini Cooper och bilat till Dalarna.
Först åkte vi till Mockfjärd och hämtade min två minsta bröder för att sen åka till Norra Tansbuan.
Där har mamma och pappa en sommarstuga. Vi kom dit vid lunch och stannade till ca nio på kvällen. Sen fick vi nog av knott. Hemma så passade jag på att bada badkar. Vi somnade rätt tidigt den kvällen. Så vaknade vi tidigt på lördagen och funderade på vad vi skulle hitta på. Blev att ta bilen till Tällberg och besöka Klockargården. Blev lite bröllopsplanering och nöje i ett. Påväg hem så åkte vi in till Insjön och kollade in Mega Clas. Clas Ohlson-anställd som jag är måste man ju kolla in vår största butik som dessutom precis har byggts om med vårt nya koncept. Najs. Något annat som var najs var fikabesöket hemma hos min barndomsbästis Malin, alltid trevligt att komma dit o fika o ses :) 

På eftermiddagen åkte vi till Tansen igen och skulle grilla pizza. Mamma o pappa hade köpt en speciell sten man lägger på grillen så kan man grädda pizza på grillen. Blev riktigt bra! Åter igen så jagade knotten hem oss. Blev att se på fotboll och halvsova i soffan ;) Fast först så tog Andreas ett dopp i Västerdalälven. såg kallt ut! Så var det söndag och solen visade sig på allvar. Andreas ville doppa sig i älven igen så vi gick ner dit. Efter en stund kom min äldsta lillebror förbi och så fick vi träffa honom en stund oxå :) Klockan tolv så var vi hemma hos vår vigselförrättare och planerade lite. Sen bilen iväg mot Falun för att fika hemma hos min bror Petter och hans familj. Solen var varm och jag ville helst bara ligga och njuta av solen. Fast vi var ju tvugna att åka hem till Sthlm. Här är vi nu. Sitter i soffan med lite magont, åt en hiskelig sallad i Hofors som badade i dressing. Var inte bra för magen :( Har frukt till en fruktsallad hemma men tror det får vänta, kanske tar en skål med flingor och mjölk med jordgubbar lite senare.

Några bilder från helgen.
  

  

  

Inga kommentarer: