tisdag 23 februari 2010

vill bort.



Ni har väl läst om kaoset här i sthlm. Känns helt otroligt att det kan bli så. Jag känner mer och mer att jag måste flytta från Sthlm. Jag är nog en småstadstjej alternativt bo på landet tjej. Längtar efter hus och en trädgård jag kan fylla med pioner.

Igår så visste jag att det skulle bli svårt att ta sig till jobbet, så jag startade tidigare än normalt. Missade en buss precis men tänkte att det kommer kanske en snart igen eftersom bussen som gick åt andra hållet kom med jämna mellanrum. Tyvärr gjorde inte min buss det. Stod i -20 grader och väntade, började bli lite kallt. Så när det gått ca 20 minuter kom det en buss iaf. Wiho! Resan tog lite tid och väl framme vid Gullmarsplan blev det ju buss istället för tbana. Där blev väntan längre, tror jag stod där i 30 minuter. Sen kom det en buss och då var det bara o se till att man kom med. Det slutade med att jag kom 40 minuter för sent till jobbet, så det var inte så farligt med andra ord. På kvällen när vi slutat jobbet så var det en arbetskamrat som erbjöd att köra mig hem så jag slapp stå ute o vänta på buss. Väldigt snällt!

Idag börjar jag kl 12 så ska bli spännande o se hur det går o ta sig till jobbet idag :)

Inga kommentarer: