söndag 4 januari 2009

vikten



Skriver ju inte så mkt om min vikt i den här bloggen utan det mesta får man läsa i min viktblogg.
Men har fått lite frågor om vad jag testat för metoder för att gå ner i vikt. Så det får bli ett viktinspirerat inlägg här :)
Jag är en väldigt lat person så det enda jag testat är vikt väktarna och kärlekssorg.
Båda funkar bra den ena är ju lite lättare att hantera ;)

När jag var i början av 20 års åldern så gick jag upp i vikt och vägde som mest 72 kg (sjukt att jag skulle vara skitglad om jag vägde 72 kg just nu... ), började på viktväktarna och gick ner 12 kg på ca 16 veckor. Det höll i sig i ca 6-7 år.. nu har kärleken återigen gjort så att jag väger mer än jag någonsin gjort. Bra att skylla på kärleken va? ;) Iaf så ska jag registrera mig på vikt väktarna igen, känner att det där med skriva listor och hålla koll på pointsen är min grej. Så på lördag ska jag registrera mig :) Var ju dit nu i lördags men då var det stängt :/ Måste ju även börja träna ordentligt!

Ska bli så himla intressant att se hur det går med vikten, har ju bra stöd i Andy och Emmy. Det behöver man!
Saknar att ha Emmy nära, vi gick på vv ihop och tränade ihop. Livet som student i Uppsala var soft och man hade verkligen tid för sig själv och sina vänner. Lyllos alla studenter fast samtidigt oj va skönt att ha en lön och kunna släppa jobbet bara man går där ifrån :)

Inga kommentarer: