tisdag 10 juni 2008

Psykgrannar & spektakel

ska måla om ramar och göra fint på väggen
min blivande fotovägg

Snacka om att jag blir sur på mina f*tt-grannar, nån roade sig med att banka helt frenetiskt i väggen när jag helt oskyldigt spikade upp några xb-krokar. det hela tog max 5 minuter totalt. Nej men då får en granne psykbryt och ska hämnas och bankar och hoppar som en tok. Vad är det för fel på folk??? Klockan är närmare tolv på dagen och jag har ta mig tusan rätt att spika upp några krokar. Jag måste måste måste flytta från det här jävla multikulturella skithålet. Jag vill bo med svenskar eller iaf folk som fattar att man ibland vill göra fint hemma och att man inte spikar för att vara elak och störa dem.

- Tänk lugna tankar Maria, andas ANDAS!

Nu tappade jag shoppinglusten oxå. Jag hatar mina äckliga grannar. Igår ringde en av dem på min dörr o ville låna min nyckelbricka till tvättstugan så han skulle boka tid på min bricka.. eeh hallå.. varför skulle han få göra det? Jag hade redan bokat tid ( vilket gör att jag inte kan boka fler förens min tvättid är över) så jag behövde inte ens bli besvärad och behöva dra en vit lögn.

Kan ju berätta vad jag ska pryda min vägg med! Hade tänkt att jag ska framkalla några bilder på nära och kära i olika format och sätta upp där. Ramarna ska målas så allt går i vitt/guld ev lite silver och vitt också. vill ha mitt sovrum i lite mer romantisk stil. Känns lugnande på något sätt. Måste även göra om min byrå som är en ful ikeabyrå. Helst vill jag hitta en ny. Ska nog ta och se om det går att fynda lite i Dalarna när jag är där i sommar sen måste jag bara komma på hur jag ska få hem grejerna till sthlm ;)






Städade och hittade detta minne.

När ajg var yngre och bodde i Uppsala så var jag en hejjare på att sy tyllkjolar och sydde då alltid dit en sån lapp på kjolen innan jag skickade iväg den till den som beställt den. Rätt roligt att hitta små minnen här och där. ska se om jag har några bilder på några av kjolarn jag sytt.


rosa och massor av lager tyll


lila och svart


Gothic

Inga kommentarer: