tisdag 15 april 2008

Hjärnstopp

Tänkte tidigare idag att jag skulle sy en kjol och oj så lätt det skulle bli men när jag väl tar fram mönsterbitarna som jag redan fixat för flera månader sen och börjar läsa på instruktionen som följde med, lite som sömnad för dummies.. men iaf så fattar jag ändå inte hur det hela ska gå till. Instruktionerna är väldigt tydliga och skrivna på maskin, känns väldigt retro ;)

image293

Ska ta mig en funderare och testa och sy snart, har använt ett "skräp"-tyg så blir det fel gör det inget. Om jag lyckas ska jag sy om kjolen med ett annat fint blått och svart-tyg . Är det som boken på bilden ligger på. Fint va?

image295

Har ett gult tyg här hemma som jag faktiskt skulle vilja sy en korsett av men eftersom jag själv inte använder korsett längre så känns det en smula onödigt. Fast går ju att sälja men vem vill betala ca 1000-1500 kr för en korsett som inte är måttsyd efter en själv. Jag skulle inte göra det, visst finns det en möjlighet att nån kan ha den ändå, jag kan ju vara smart o sy efter mått som många har... men roligare att sy i sin storlek sen prova korsetten och fota. Det blir så fint så fint. Men som sagt kanske lite onödigt om jag inte ska använda den sen. Fast vill ju testa min idé.. får klura på det ett tag. Boken på bilden håller jag på att läsa just nu, köpte den på bokrean men vet inte riktigt vad jag tycker om den än.

image296


Jag har bestämt mig för att börja samla på Converse igen, hade många många par förr men just nu har jag bara tre stycken, använder dem mycket och ett av paren börjar bli väldigt slitna men har nog haft dem i ca 3 år snart. De som är i mitten fick jag lov o köpa från USA, eftersom de inte gick o få tag på i min storlek här i Sverige. Har varit in på Converse.com och tittat lite men tycker inte att det finns så speciellt fina, inga som man känner att de måste måste jag ha. Däremot finns det några äldre modeller som jag måste måste ha, fast då blir det att buda på ebay.

image297
De här är några av de Converse jag vill ha.







Inga kommentarer: