fredag 14 mars 2008

Sliten & trött

Idag på tbanan hem så satt det tre tjejer med så sjukt fula sminkningar, hur tänker de?
De har foundation puder osv så det ser ut som de är gjorda av det.. sen har de nåt ljustljust läppstift eller vit salva på läpparna och utanför så de såg ut som clowner plus att ögonfransarna har så mkt mascara att det ser ut som man behöver en lyftkran för att kunna öppna ögonen... ja vad tänker de med? kan inte nån som känner dessa tjejer säga till att de ser ut som tyska porrskådisar eller en påse skit? Det måste ta timmar att få till dedär clown-aktiga utseendet.. hur orkar de? Fast samtidigt sitter jag där och ser ut som en sliten kärring men det är naturligt iaf ;) haha

Måste verkligen bättra mig på utseendefronten, känner mig så jävla risig när jag inte gör ngt alls med ansiktet eller håret. Har ju röda/mörkaktiga ringar under ögonen som gör att jag ser rätt sjuk ut, jag behöver SOL!!!!

När jag kom hem från jobbet idag kändes det som att jag skulle somna på fläcken men höll mig vaken och nu har jag duschat och börjat laga mat, duktigt Kosse! Pratat lite med mamma oxå, vi satt o kollade på Eftersnack på svt.se för min bror var med där i tisdags och lagade sin vinnande förrätt och så fick Rolf Lassgård smaka på rätten och sådär. Nu är han en kändis lillbrollan, tänka sig att han är vuxen nu. Ibland är det svårt att förstå sånt.
Hoppas han o hans familj kommer till mamma & pappa på påsk. Vi måste ju leta påskägg ihop :D


Imorgon ska jag storstäda och det ska bli väldigt skönt att få det gjort. Ska gå till grovsoprummet och slänga en massa papper oxå. Borde gå ner till förrådet men det kanske är att ta i? ;D

Snart är min middag klar, blev lite sent idag men va tusan det är fredag :D Ska se om det är något kul på TV men misstänker att det inte är så, kanske ska kolla in svt play då eller nån annan sida där man kan se serier o sånt :) Eftersom jag är galen i dokumentärer så blir det nog den som går på tvåan nu, handlar om en kvinnlig fotograf..
Vill jättegärna se en som gick på TV för ca 1 år sen som handlar om en ung tjej i Småland som blir nunna.. den verkar mycket intressant.

Något som är kul är att jag börjar bli sugen på att sy igen men nu ska det bara sys kläder till mig själv. Har några fina mönster på 50-tals kläder jag vill testa. Tänkte ha en mörkblå klänning på Clas Ohlson festen i maj, så det kanske är dax att börja sy en testklänning. Måste bara fixa billigt tyg och sen det tyget jag ska ha på den riktiga, vore snyggt med thaisiden. rätt dyrt men snyggt! annars har jag ett tyg som är rutigt i mörkblått och svart. Jag kanske testar o syr kjolen jag skulle ha sytt innan jul.. men som sagt först ska det städas ordentligt!

Inga kommentarer: