måndag 10 mars 2008

Jag hjärta livet

Måste tipsa om en jättebra sida nämligen svt.se så går du vidare till svt play. Jag gillar dokumentärer och har precis sett på Rosa drömmar svarta hål. Helt plötsligt börjar man tänka på hur oförsägbart livet kan vara. Nästan så man känner för att rusa ut och göra allt man inte gjort bara så man hunnit göra det. Fast egentligen tror jag ju på att leva en dag i taget. Iaf så handlar denna dokumentär om tre kvinnor som förlorat sina män i bilolyckor. Alla är unga och har barn. Har man lätt för att gråta så får man bunkra upp med papper. Jag tycker den är toppenbra filmen, man får lust att leva. Det är ju inte fy skam. :D



Försöker få tag på dem på jobbet oxå, måste säga om jag kommer imorgon eller inte. Mår rätt bra nu så det får bli jobb imorgon. Ska se om jag har ork till att städa sen, märkte att under soffan har jag fuskat sist. Tänkte göra en riktigt grovstädning och torka av golven, fönstren osv... men som sagt jag har ofta många saker jag vill fixa men lusten tryter då och då.



Tänk att snart är det påsk och efter påsken fyller min älskling år. Håller på och fixar några presenter som jag tror han kommer tycka är okej. Han är lite svår att köpa något till eftersom han har allt. Visst det skulle vara kul att kunna köpa de där jeansen jag vet att han vill ha men de är liiiite för dyra. Han får slava ihop dem själv. Jag ska slava ihop klirr till ett par jeans åt mig själv var tanken. Provade ett par på Solo här i sthlm och de var snygga men de kostar en slant oxå. Så ja jag vet vad jag ska köpa sen iaf :)



Fick ju skorna jag budade in på tradera i fredags, så himla fina. De är verkligen ett kap :D Tillochmed mamma tyckte de var skitsnygga. :D Både hon o jag gillar bruna skor, synd att det inte fanns fler av dessa att köpa. Mamma behöver ett par oxå ju :D



Snart är det dax för att fixa påskägg oxå, kanske mamma o pappa borde få ett i år. Vi barn får ju varje år. Pappa gömmer dem så får vi leta, skitsvårt att hitta dem men det är kul :D

Inga kommentarer: