tisdag 12 februari 2008

köplust@sivletto

Igår var jag så slut när jag kom hem från jobbet. Dagen hade börjat med att jag vaknade och hade ont i magen, magkatarr. Så jag insåg att jag nog hade haft ont hela natten för jag kände att jag sovit dåligt. Jag som brukar sova bra hemma hos söt. Väl på jobbet räknade jag timmarna som segade sig fram. Kl 16 så drog jag! Woho!

Väl hemma så kändes det som all ork bara försvann, hann duscha och äta sen somnade jag. Vaknade 12 timmar senare och då var det idag :) Skönt att kunna sova ut, har två lediga dagar framför mig.

Blir nog mest att pyssla hemma, som att tvätta och städa. Ska försöka sy på en kjol oxå men går inte speciellt bra med det projektet. Ska sy en klänning oxå, fast den ska vara klar innan 10 maj, så jag har lite tid på mig.

Vet ni den 10 maj invaderas Dalarna av ca 3000 clas ohlson-anställda som ska gå på 90 års jubileum. Det kommer bli skoj! Företaget bjuder på resa fram och tillbaka + en natt på hotell :) Jag o söt ska dela rum :D Då har söt o jag precis varit ihop i ett år enligt min tideräkning ;)

Tänk att det är som vår här, fåglarna kvittrar utanför fönstret det droppar från taken (eller ja det regnar lite) ;)

Jag har bestämt mig för att köpa lite nya saker

  • Ny jenas från Sivletto
  • Ny mobil från Nokia
  • Frys, ska få köpa en billig av Petter och Kristin
  • Byrå
  • Hylla

image214
Bilden kommer från  www.sivletto.com

Sivletto är en jättetrevlig butik här i Stockholm där söt hänger mycket då det är hans vänner som äger butiken. De har ett café och klädbutik i samma lokal, det finns även en frisör där. Massor av 50-tals kläder, möbler och annat skoj. De här jeansen heter Asta och är deras egna märke. Jag hoppas att de har en storlek som passar mig. Ska dit nån dag och prova men lär få vänta med inköpet, först måste jag betala CSN nästan 4000 kr.. usch.

image215
Min nästa mobil ska bli en Nokia 5310.

Jag har fastnat för den här slimmade mobilen, mest för att den är mobil och MP3-spelare i ett. tycker det känns smidigt att ha det samlat! Köper jag den på jobbet får jag den för 1950 kr, helt överkommligt och då har jag ju 2 års garanti. Så nu blir det till att snåla lite så jag kan köpa den så fort som möjligt! Min gamla mobil som är en nokia 7370 börjar ha gjort sitt. Har haft den i snart två år så det lite motiverat att köpa ny ;)

image216
Nokia 7370 med skinndetaljer på baksidan.


Byrån och hyllan jag vill köpa ska vara i 40/50-tals stil. Så det blir att köpa begagnat, hoppas kunna hitta något billigt. Får ta och leta på blocket och i de lokala butikerna. Niklas är bra på att hitta saker så han kanske kan hjälpa mig..

Nu ska jag ta och börja dagen! Lite frukost vore inte fel :)


Inga kommentarer: